Varför kan man inte köpa en torr lussebulle på 7-eleven i detta landet? Just idag har jag lust på en lussebulle och jag orkar inte att baka 100 bullar för att få äta en. En jävla bulle. Just idag saknar jag Sverige, då hade jag kunnat gå ner och köpa min vidrigt torra och äckliga lussebulle, och kanske alternativt tagit en tugga och inte velat ha mer. Här i Norge äter man bara lussebullar på Lucia, vad är det liksom, lucia. Imorgon är det andra advent, vill man ha en lussebulle för att fira andra advent då kan man inte få det….

Jag hade samma problem för något år sedan, alltså jag fick craving på lussebullar. En väldigt fin och gammal vän gjorde min månad när jag 2 dagar senare hade ett brev med 2 lussebullar i postlådan. Det var två riktigt torra 7-eleven bullar, men det var de finaste lussebullar jag någonsin sett. Och den vännen är nog en av de finaste barndomsvänner som jag har. Jag hade framme de lussebullarna hela dagen och bara gick och tittade på dem, jag ville inte smaka, jag bara såg. Det tog emot att slänga de fina bullarna dagen efter då det var hårda som knäckebröd, det kändes som att jag skulle kasta min fina vän. Men då visste jag att så fort jag skulle bli sugen på en lussebulle någonsin igen då skulle jag tänka på just honom och det gör jag idag- tänker på just han.

